Menovky

utorok 18. septembra 2012

Suomi ^^

Nová a najväčšia vášeň môjho života. Vždy som chcela študovať v zahraničí, to sa mi podarilo. Aj keď to mám len hodinku a pol cesty. Mojím detským snom však bola Amerika. Ale ako tak dospievam, sny sa menia. Detské sny nahrádzajú sny, ktoré chcem zmeniť na realitu.

Takže Fínsko. Vždy ma fascinovali severské krajiny. Všetky. Ale nakoniec zvíťazilo Fínsko, ani neviem prečo. Krásna krajina, dokonalé mestá - zatiaľ len na obrázkoch tak vyzerajú. Ale toto naozaj mienim zmeniť. Tak očarená som nebola už veľmi dlho. Áno, viem, že fínčina znie ako maďarčina. A viem, že väčšine ľudí to znie hrozne a odpudzujúco. Mne maďarčina tiež vždy liezla na nervy. Ale keď som sa dostala k fínčine, zabudla som na všetky predsudky. Je to krásny, ale ťažký jazyk. Vo Fínsku sa síce dá dohovoriť čisto anglicky so všetkými a všade. Ale nie je hlúpe žiť v nejakej krajine a ani sa nesnažiť hovoriť ich jazykom? Podľa mňa hej. Takže každý deň pekne cvičím výslovnosť, učím sa a opakujem slovíčka. To, že ešte dokopy nič neviem, to nevadí:D Ja sa naozaj zlepším. Veď si len zoberte spojenie dokonalej krajiny, inej mentality a skvelej hudby:) Sa teším ako si tam budem furt skackať na koncertoch, piť pivo,...na druhý deň sa vyberiem do prírody nadýchať sa čerstvého vzduchu. Dokonca som začala pracovať na tom, že aj na Slovensku mi býva často zima:D Je skoro nepredstaviteľné pre mňa, že tam bude strašná zima, ale rozhodla som sa prekonať to. Studená sprcha ráno, otužovanie, vždy ľahko oblečená. Zvládnem to. Tak. Lebo som sa rozhodla, že chcem vidieť Korvatunturi, kde žije Santa so svojimi sobmi!^^ Aaaaaa ešte chcem zažiť ich letné oslavy s vatrami, pivom a dobrým jedlom. Tak!

Veď aha ako je tam krásne!:) 

Takže sa budem ďalej trápiť otužovaním, novým jazykom a potom hor sa pozrieť do Fínska!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára